Prowadzisz biuro rachunkowe? Masz grono stałych, wiernych klientów? Jednak chciałbyś rozszerzyć działalność i zdobyć nowych klientów? Zastanawiasz się, jak do nich dotrzeć, mając niewielki budżet na reklamę? Pamiętaj, że sukces należy do tych, którzy w biznesie potrafią dostosować się do szybko zmieniającego się otoczenia.
Jak pozyskać nowych klientów?
Postępująca cyfryzacja zmienia oblicza biur rachunkowych. Kiedyś to klient przychodził osobiście do biura przynosząc faktury. Obecnie, dzięki nowoczesnym aplikacją, wszystko może odbyć się w trybie zdalnym. To również zwiększa możliwości, jeżeli chodzi o rynki. Nie musisz działać tylko lokalnie. Marketing internetowy to doskonale rozwijająca się gałąź marketingu. Coraz więcej firm działa w sieci i tam również szuka potencjalnych klientów. Pamiętaj, że Ciebie również nie może zabraknąć. Korzystając z różnych kanałów marketingu internetowego możesz optymalizować swoje wydatki.
Profesjonalna i przyciągająca uwagę strona internetowa jest niezbędna w kontaktach z klientem. Przejrzysty, funkcjonalny układ oraz przyjazny interfejs może przełożyć się na nowe współprace z potencjalnymi klientami. Tutaj warto skorzystać z usług specjalistów. Można wykorzystać gotowy szablon np. WordPress, który firma dostosuje pod Twoje potrzeby. CMS WordPress możesz również samodzielnie administrować np. dodawać nowe treści. Jest łatwy w obsłudze. Strona ma być nie tylko „ładna”, ale przede wszystkim ma zarabiać i przyciągać klientów.
Bądź widoczny w wyszukiwarce google
Strona internetowa, nawet najbardziej funkcjonalna i profesjonalna nie wystarczy, jeżeli będzie nie widoczna w wyszukiwarkach. Poprzez zapytania, które są wpisywane w wyszukiwarce, jesteś w stanie dotrzeć do potencjalnych klientów. Tylko jak to zrobić?
Niezbędne będą działania z zakresu optymalizacji SEO (ang. Search Engine Optimization), jak również pozycjonowanie strony. Na rynku działa dużo firm, które pomogą Twojej stronie zwiększyć widoczność. Niestety często jest tak, że firmy zajmujące się pozycjonowaniem i optymalizacją stron wykorzystują niewiedzę klientów. Dlatego decydując się na współpracę masz prawo oczekiwać raportów np. miesięcznych z przeprowadzonych działań. Pamiętaj jednak, że efekty nie będą natychmiastowe. Prace związane z SEO i pozycjonowaniem przynoszą efekt za pewien czas. Możesz również sam sprawdzić widoczność Twojej strony korzystając np. z narzędzi:
- Google Search Console (narzędzie w pełni darmowe)
- Google Analytics (narzędzie w pełni darmowe)
- Senuto (narzędzie płatne)
- SemStorm (narzędzie płatne)
- Ahrefs (narzędzie płatne)
Dzięki płatnym kampaniom google ads możesz uzyskać konkretne cele np.
- zwiększyć ruch na stronie www
- docierać do odpowiednich, potencjalnych klientów
- zachęcić do zapoznania się z Twoją ofertą
Dobrze przygotowana kampania i odpowiednio dobrane słowa kluczowe pomogą osiągnąć Ci sukces. Tutaj również możesz skorzystać z usług firm, które specjalizują się w tego typu działaniach. W odróżnieniu od działań związanych z pozycjonowaniem, efekt kampanii google ads jest widoczny bardzo szybko. W przypadku słów kluczowych, które są mocno konkurencyjne, może okazać się, że Twój budżet będzie niewystarczający. Dlatego też warto rozważyć różne słowa kluczowe.
Personal branding czyli kreowanie marki osobistej
Co to jest personal branding? To nic innego, jak budowanie swojej marki i zwiększania swojej wartości. Prowadząc biuro rachunkowe możesz kreować swój wizerunek jako eksperta w branży. Jak to zrobić?
Prowadź blog np. na Twojej stronie internetowej, gdzie publikując artykuły merytoryczne przyciągniesz czytelników, wśród których mogą być potencjalni klienci. Wykorzystaj siłę Social Mediów – Facebook, Linkedin cieszą się niesłabnącą popularnością. Tutaj dzięki bezpośredniej komunikacji możesz nawiązać relację i zbudować świadomość Twojej marki.
Nie masz pomysłu na posty? Obawiasz się, że nie podołasz pracom graficznym? Możesz skorzystać z rozwiązań typu Canva. To bezpłatne narzędzie do projektowania graficznego online. Dostępne są różnego rodzaju gotowe szablony np. postów, ulotek itp. W prosty sposób dopasujesz je do swoich potrzeb.
Zapraszamy do śledzenia na bieżąco bloga AuraTech. Już wkrótce omówimy szczegółowo narzędzia, które mogą pomóc biurom rachunkowym.
Nowoczesne narzędzia, które ułatwią Twoją codzienną pracę
Otwórz się na nowe możliwości. Odpowiedz sobie na pytanie – Gdzie chcesz, żeby za 5 lat było Twoje biuro rachunkowe? Czy chcesz stać w miejscu?
Nowoczesne, skrojone na miarę Twoich potrzeb i budżetu aplikacje księgowe są w Twoim zasięgu. Dlatego zachęcamy już dzisiaj, umów się na bezpłatne i niezobowiązujące konsultację, podczas których dowiesz się więcej o nowych możliwościach. To nic nie kosztuje, a może zmienić przyszłość Twojego biura rachunkowego.
Automatyzacja procesów księgowych będzie konieczna, jeżeli biuro rachunkowe ma być nadal konkurencyjne na rynku. Konserwatywne podejście księgowych do możliwości, jakie otwierają przed nimi nowoczesne narzędzia i aplikacje księgowe jest niepotrzebną blokadą w dalszym rozwoju. Narzędzia te uwalniają nawet do 50% zasobów ludzkich w biurze rachunkowym. Automatyzacja żmudnych procesów przyspiesza wykonywanie zadań. Przeczytaj cały artykuł na blogu AuraTech. Czy cyfryzacja odbierze pracę księgowemu?