Szacuje się, że w Polsce funkcjonuje około 70 000 biur rachunkowych. Sektor MŚP tworzy natomiast nieco ponad 2 miliony przedsiębiorców, z których część zatrudniając księgowych nie korzysta z usług zewnętrznej księgowości. Konkurencja na rynku tych usług jest duża. Biorąc pod uwagę usługi darmowej księgowości oferowane przez niektóre banki wraz z kontem firmowym, czy świadczone przez niektórych producentów oprogramowania, obraz zdaje się jeszcze bardziej pesymistyczny.
Na co dzień właściciele i pracownicy biur rachunkowych zmagają się jednak z inną trudnością – zmianami przepisów i nowymi obowiązkami podatkowymi. Tempo wprowadzania nowych regulacji jest w ostatnich latach niezwykle wysokie. Wystarczy wymienić kilka projektów: tarcze antykryzysowe, finansowe, antyinflacyjne, Slim VAT czy Polski Ład. Wszystkie te programy doczekały się przy tym kilku wersji. W praktyce są to setki tysięcy stron przepisów, które powinni znać księgowi i doradcy podatkowi.
Warto też pamiętać, że wymagania przedsiębiorców wobec biur rachunkowych nieustannie rosną. W momentach kryzysowych przedsiębiorcy skupiają się przede wszystkim na własnym biznesie, a formalności związane z jego prowadzeniem, chcą ograniczyć do minimum. W obliczu zmian podatkowych przedsiębiorcy niejednokrotnie liczą na uzyskanie merytorycznego wsparcia od swoich księgowych.
Katalog usług biur rachunkowych nieustannie rośnie i obejmuje nie tylko naliczanie podatków, ale także sprawozdania: finansowe, ZUS, środowiskowe, wysyłkę plików JPK, wystawianie faktur, tarcze pomocowe, obsługę kontroli strony US czy ZUS, wsparcie dofinansowań i kredytów oraz wiele, wiele innych.
Jak zatem pogodzić wysokie wymagania klientów, dynamiczną rzeczywistość prawną i prowadzić jednocześnie dochodowe biuro rachunkowe?
Wydaje się, że bez przedefiniowania usług księgowych nie będzie to możliwe
Obecność nowych technologii zdążyła już wyraźnie zmienić funkcjonowanie sektora biur rachunkowych. Wykorzystanie narzędzi OCR, wręczających księgowych w ręcznym wpisywaniu faktur, jest praktycznie powszechne.
Dzisiaj chcemy Państwu pokazać jak wykorzystać technologię nie tyle do usprawnienia codziennej pracy, ale do zwiększenia jakości i katalogu świadczonych przez Państwa usług. Wielu naszych klientów pracuje w tym modelu i potwierdzają jego skuteczność.
Teraz możesz zwiększać wachlarz korzyści, jakie Twój klient uzyska ze współpracy z Tobą – nowoczesne biuro rachunkowe. Co oprócz obsługi księgowej możesz zatem zapewnić swojemu klientowi?
Pełny system do fakturowania
To oczywiste, że każdy przedsiębiorca musi wystawiać dokumenty sprzedaży. Spraw, aby skorzystał z twojego narzędzia do wystawiania faktur (rachunków, korekt pro form). Może to zrobić przez przeglądarkę, także za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Jaka jest korzyść dla biura rachunkowego? Wystawione w ten sposób dokumenty na bieżąco szybko i wygodnie możesz eksportować do programu księgowego.
Zobacz – wersję demo ->
e-teczki
Czy wiesz, że możesz prowadzić wspólnie ze swoimi klientami elektroniczną dokumentację ich pracowników?
Posiadając w jednym miejscu elektroniczną dokumentację kadrową zapewnisz sobie, Twoim klientom i ich pracownikom szybki dostęp do informacji. Samoobsługa pracownicza znacznie odciąży dział kadrowy w biurze rachunkowym, a pracownikom da wygodny dostęp do swoich danych. Dzięki temu nie umkną wam ważne terminy dotyczące badań, szkoleń BHP czy umów.
Dodatkowo, w ramach e-teczek możesz zarządzać zaliczkami wydanymi pracownikom. Dzięki niej Twój klient będzie miał kontrolę nad rozdysponowanymi środkami.
Dostęp do aktualnych danych zarządczych
Prowadzenie firmy bez dostępu do aktualnych danych prezentujących kondycję przedsiębiorstwa jest niezwykle trudne, o ile nie niemożliwe. Oprócz obowiązkowych informacji, jakie biuro rachunkowe musi dostarczyć klientowi obejmujące wysokość podatków do zapłaty, konieczne jest, aby właściciel firmy miał dostęp do zestawień prezentujących koszty i przewidywane przychody; aby znał wysokość swoich zobowiązań i mógł zaplanować przyszłe działania. Istotne jest przy tym, aby zestawienia odzwierciedlały stan firmy w czasie rzeczywistym, uwzględniające jej faktyczny stan.
Daj swojemu klientowi dostęp do tych danych, a znacznie ułatwisz mu prowadzenie biznesu.
Kontrola nad zobowiązaniami
Terminowe regulowanie zobowiązań jest dla wielu przedsiębiorców priorytetem. Zaniedbania w tym zakresie podważają bowiem wiarygodność firmy i mogą narazić ją na straty.
Umożliwiając swojemu klientowi rzetelne prowadzenie rozrachunków w SaldeoSMART wyświadczysz mu przysługę i znacznie usprawnisz prowadzenie firmy. Tym bardziej, że bezpośrednio w swoim panelu klient zleci elektroniczne przelewy, sprawdzając przy tym status VAT swojego kontrahenta.
Co ważne ,już niebawem rozliczenia faktur będą odbywać się automatycznie po odczytaniu wyciągów bankowych; następnie rachunki będą eksportowane do systemu finansowo-księgowych. To kolejny aspekt automatyzacji jaką SaldeoSMART zapewni biurem rachunkowym.
Bezpieczne archiwum dokumentów
Zagwarantuj swoim klientom stały dostęp do elektronicznych dokumentów. Dzięki wygodnej wyszukiwarce będzie mógł samodzielnie i szybko odnaleźć poszukiwany dokument. Wystarczy fragment nazwy kontrahenta lub fakturowanego towaru. Co ważne, dostęp do tych informacji możliwy jest w każdym miejscu i czasie.
Nie do przecenienia jest także fakt archiwizowania faktur w wymaganym ustawowo terminie 5 lat obrotowych. Elektroniczne archiwum jest odpowiednio zabezpieczone, przechowywane z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa.
Elektroniczny obieg dokumentów
Przedsiębiorstwom z rozszerzonym procesem akceptacji faktur możesz zapewnić dostęp do elektronicznego obiegu dokumentów, w którym odwzoruje obecny obieg dokumentów papierowych. Zależnie od potrzeb klienta faktura może przechodzić kilka etapów akceptacji zróżnicowanych zależnie od typu czy wartości faktur. Funkcjonalność ta jest szczególnie przydatna firmom o rozproszonej strukturze czy pracującym w trybie zdalnym.
Z punktu widzenia biura rachunkowego wykorzystanie przez jego klienta elektronicznego obiegu dokumentów ma ogromną wartość. Proces wprowadzenia faktury do systemu, jej odczytanie i zweryfikowanie leży po stronie klienta. Również klient najczęściej kwalifikuje dany dokument pod względem kosztu. Tym samym rolą księgowego jest wyłącznie przygotowanie dokumentu do zaksięgowania i jego eksport do programu finansowo księgowego.
Nowoczesne narzędzie dla biur rachunkowych
Siłą takiego rozwiązania jak, SaldeoSMART jest maksymalne zwiększenie wydajności pracy biur rachunkowych i ich klientów. SaldeoSMART eliminuje powtarzalne czynności, a te działania, których wyeliminować nie można są współdzielone przez obie strony, dzięki czemu wymagają mniejszego nakładu pracy.
Co ważne, SaldeoSMART daje biurom rachunkowym większe możliwości w zakresie oferowanych usług, które mogą mieć przełożenie na finansowe warunki świadczeń oferowanych przez biuro. Dzięki SaldeoSMART nie tylko zwiększysz konkurencyjność swojego biura, ale także poniesiesz jego dochodowość.
Wykorzystaj zatem SaldeoSMART, aby zagwarantować swoim klientom dostęp do nowoczesnej księgowości. Pozwól mu wynieść z waszej współpracy jeszcze więcej korzyści. Zyskaj zadowolonych i lojalnych klientów.
Certyfikowany Partner SaldeoSMART
Chciałbyś poznać możliwości, jakie daje SaldeoSMART. Zapraszamy do kontaktu z nami. Od 2014 jesteśmy Certyfikowanym Partnerem SaldeoSMART. Wdrażamy, doradzamy, szkolimy. Umów się na bezpłatną konsultację z naszym doradcą.
Doradcy SaldeoSMART
- Sebastian: 734 457 101
- Justyna: 668 585 860
- e-mail: saldeosmart@auratech.pl
Zastanawiasz się nad wdrożeniem SaldeoSMART? Zobacz, jakie kroki należy podjąć przed wdrożeniem SaldeoSMART. Poniżej kilka rad i wskazówek wynikających z naszych doświadczeń wdrożeniowych SaldeoSMART.