Od 1 lipca 2024 roku Krajowy System e-Faktur stanie się obowiązkowy. Nie zostało dużo czasu. Tym bardziej, że firma musi wykonać kilka czasochłonnych działań przed wdrożeniem KSeF.
Wdrażanie procedur związanych z fakturami elektronicznymi
Wdrożenie KSeF jest wyzwaniem dla firm zarówno od strony technologicznej, jaki i organizacyjnej. Przedsiębiorstwo musi wdrożyć procedury związane z wystawianiem, przesyłaniem, przechowywaniem e-faktur. Wszystkie procesy muszą być zgodne z wymaganiami Krajowego Systemu e-Faktur.
Faktura ustrukturyzowana jest wystawiana według określonego wzoru. Od 1 lipca 2024 większość przedsiębiorców w Polsce będzie zobligowana do wystawiania faktur ustrukturyzowanych. Za wyjątkiem podmiotów zwolnionych z podatku VAT, które będą mieć taki obowiązek od 1 stycznia 2025 r.
Czy Twój system jest zgodny z wymaganiami KSeF?
System, jaki używa firma musi być zintegrowany z KSeF. Faktury ustrukturyzowane mają format XML Jest on zgodny ze strukturą logiczną e-Faktury FA (1), która jest opublikowana w Centralnym Repozytorium Wzorów Dokumentów Elektronicznych (CRWDE) na platformie ePUAP.
Sprawdź, czy Twoje oprogramowanie może generować, przetwarzać, odbierać dokumenty w formacie XML, zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Finansów. Może być konieczne skonsultowanie się z dostawcami usług informatycznych, aby uzyskać wsparcie techniczne i zapewnić odpowiednie funkcjonowanie systemu. Konieczne jest upewnienie się, że system jest zgodny z KSeF. Jak również jest bezpieczny i dane zawarte w e-fakturach są odpowiednio zabezpieczone. Może się okazać, że będzie konieczne wymienienie oprogramowania.
Nowoczesne narzędzia, które ułatwią współpracę z KSeF
Na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań. Warto dokładnie przeanalizować możliwości. Jako wieloletni Partner i dostawca nowoczesnych rozwiązań informatycznych wspieramy małe, średnie i duże przedsiębiorstwa. Doskonale wiemy, jakie wyzwanie wiąże się z wprowadzeniem Krajowego Systemu e-Faktur.
W przypadku dużych firm ilość osób odpowiedzialnych za poprawne wdrożenie KSeF będzie większa. To nie tylko Dział IT czy Księgowość. Muszą być zaangażowane wszystkie działy, które mają udział w fakturowaniu, współpracy z dostawcami etc. Należy wyznaczyć zespół. Wdrożenie KSeF to proces, który musi być dokładnie zaplanowany. Dlatego pierwszym krokiem, jaki proponujemy klientom to analiza przedwdrożeniowa. Naszą rolą jest rozpoznanie potrzeb klienta, jak również zaproponowania najbardziej optymalnego rozwiązania.
Jesteśmy Autoryzowanym Partnerem SaldeoSMART, enova365 oraz AMODIT. Rządowy program do fakturowania ma pewno ograniczenia. Zobacz, jak prosto i wygodnie możesz korzystać z nowoczesnych narzędzi.
SaldeoSMART jest zintegrowany z ponad 40 programami księgowymi i systemami ERP. Wystarczy, że wygenerujesz jeden token KSeF dla Twojej firmy i dodasz go w SaldeoSMART. Wszystkimi pozostałymi procesami zarządzisz z łatwością za pomocą aplikacji. Chcesz poznać to narzędzie? Jako Autoryzowany Partner SaldeoSMART zapraszamy do bezpłatnej, niezobowiązującej konsultacji.
- Sebastian: 734 457 101
- Justyna: 668 585 860
- e-mail: saldeosmart@auratech.pl
AURA Technologies Sp. z o.o. to Certyfikowany Partner enova365. Od ponad 25 lat dostarczamy i wdrażamy systemy informatyczne dla firm. Podczas bezpłatnej prezentacji przedstawimy możliwości enova365. Korzystaj prosto i wygodnie z KSeF, dzięki enova365.
W enova365 przy każdej fakturze znajduje się zakładka, która umożliwia wykonanie czynności służących do przesłania jej w trybie elektronicznego obiegu dokumentów. enova365 umie też odczytywać pliki XML. Jest więc przystosowana do obsługi faktur ustrukturyzowanych w formacie zaproponowanym przez Ministerstwo Finansów.
- Emilia: 668 001 058
- e-mail: enova@auratech.pl
AMODIT to system dedykowany przede wszystkim dla dużych przedsiębiorstw. KSeF Connector jest usługą sieciową łączącą oprogramowanie klienta z Krajowym Systemem eFaktur (KSeF), opartą na platformie AMODIT.
Chcesz poznać to nowoczesne narzędzie? Skontaktuj się z nami już dzisiaj. Postaw na solidnego Partnera w Twoim biznesie.
- Justyna: 668 585 860
- Sebastian: 734 457 101
- e-mail: amodit@auratech.pl