mObywatel

Rola cyfryzacji w społeczeństwie

Cyfryzacja ma ogromny wpływ na społeczeństwo, zmieniając sposób, w jaki komunikujemy się, pracujemy, uczymy się i korzystamy z usług publicznych. Jest to proces nieodwracalny, który nadal będzie się rozwijał i przynosił nowe wyzwania i możliwości w przyszłości. 14 lipca 2023 r. wchodzi w życie ustawa z dnia 26 maja 2023 r. o aplikacji mObywatel. Jej celem jest zrównanie dokumentów tradycyjnych i obsługiwanych w aplikacji w kontekście prawnym.

Szczegóły

Nowoczesne biuro rachunkowe – zyskaj przewagę konkurencyjną

Kiedyś głównymi narzędziami pracy w księgowości był kalkulator i długopis. Wszystkie operacje księgowe były zapisywane w księgach. Już dawno ten obrazek odszedł do lamusa. Szacuje się, że w Polsce działa ok. 70 tyś. biur rachunkowych. Zmagają się one nie tylko z ciągle zmieniającym się przepisami, rosnącymi wymaganiami klientów, jak również konkurencją na rynku.

Szczegóły
placa-minimalna

Płaca minimalna od 1 lipca 2023 r.

Rok 2023 jest rokiem kiedy po raz pierwszy zastosowano dwukrotny wzrost płacy minimalnej. Już od 1 lipca 2023 r. nastąpi kolejna podwyżka płacy minimalnej. Kwota wynagrodzenia wzrośnie do poziomu 3600 zł brutto, czyli wzrośnie o 590 zł i 19,6% w stosunku do minimalnego wynagrodzenia, które obowiązywało w roku ubiegłym. Minimalna stawka godzinowa również wzrośnie i wyniesie 23,50 zł brutto. Prognozuje się, że w 2024 r. wynagrodzenie minimalne może przekroczyć już 4200 zł brutto.

Szczegóły
zadowolony-pracownik

Zadowolony pracownik to zysk dla firmy

Zadowolony pracownik może przyczynić się do wzrostu dochodów firmy. Istnieje wiele powiązań między poziomem satysfakcji pracowników a wynikami finansowymi organizacji. Ostatnio dużo mówi się o wellbeingu w pracy, który odnosi się do dobrostanu fizycznego, emocjonalnego i psychicznego pracowników. Skupia się na zapewnieniu warunków sprzyjających zdrowiu, zadowoleniu i równowadze życia zawodowego i prywatnego.

Szczegóły
wdrozenie-obiegu-dokumentow

Jak z sukcesem wdrożyć elektroniczny obieg dokumentów w firmie?

Wdrożenie obiegu dokumentów odnosi się do procesu wprowadzania systemu elektronicznego, który umożliwia zarządzanie cyklem życia dokumentów w firmie, takich jak faktury, umowy, zamówienia itp. Wdrożenie obiegu dokumentów może przynieść wiele korzyści, takich jak usprawnienie procesów, redukcja kosztów, zwiększenie efektywności i poprawa kontroli nad dokumentacją.

Szczegóły